måndag 9 januari 2012

Inlägg + recept :)

Sitter här, och har nyss käkat en improviserad thai-soppa-gryta jag gjort. Var nere och handlade kokosmjölk efter jobbet, men nu när jag kom hem insåg jag att curryn var slut! Det är lite där improvisationen kommer in: Therese tar currysås! Funka bra, jag ville få med smaken av curry och samtidigt få den stark, vilket sambal olek hjälpte mig med ;)

"Recept"
2 klyftor vitlök
1 hel gul lök
1/2 röd färsk "chilli-frukt"
ca 10 st färska champinjoner
ca 4-5 lagom kycklingfiler (beroende på hur mycket kyckling man vill ha i
STEK DETTA TILLSAMMANS
När kycklingen är genomstekt, häll i en burk kokosmjölk, (och i detta fallet 2 påsar currysås, annars ett par teskedar currykrydda) Jag hade även i gurkmeja (för att få den gul och fin (gurkmeja ger ingen smak!)
ca 1dl matgrädde och
ca 5 dl vatten (beroende på om du vill ha en tunnare soppa, eller mustig gryta, med tanke på att jag kör på LCHF gjorde jag en mustig soppa av det, och utan tillbehör såsom nudlar eller ris, som man annars kan ha till)
ca 2-3 teskedar sambal olek (beroende på hur stark du vill att den ska vara)
När detta har fått stå och koka i några minuter, i med frysta grönsaker. Det finns påsar som heter speciellt "THAI" på.
SMAKLIG SPIS! :) 

Tränade Danzalt också idag, superskoj ! :) Nya rörelser och ny musik! Toppenskoj! Imorgon är det nytt pass! :)

LCHF är svårt, tufft och krävande. Men det verkar vara en bra metod för min del. Det gäller att lära hjärnan att tänka bort kolhydrater som tillbehör till maten, så funkar det nog. En bra grej till helgerna är gurkstavar med dippa! Det tycker jag är supergott, och det är LCHF-vänligt ;)

Imorgon har jag en kortisdag.
Efter det blir det fika i stan (alltså en kopp tea) tillsammans med fina MB som kommit hem från Thailand nu i helgen. Ska bli skoj att träffa henne, och höra om hennes resa!
Sen på kvällen blir det "Dance" klockan 17.00

Tack och hej, leverpastej!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar