tisdag 24 januari 2012

Jobbade idag 9-13 sen blev det gymmet med ALO efter det. Skönt att träna så efter jobbet när man slutade så tidigt, för då har man ändå resten av dagen att göra annat nyttigt på.
När träningen var klar, cyklade jag till ICA och handlade lite. Blev så otroligt sugen på "flygande Jakob" så fick handla hem lite ingredienser.

När jag kom hem diskade jag undan och sen började jag med maten. Gjorde en "flygande Jakob"
Köpte en grillad kyckling, delade den och la bitarna i en ugnsform. Sen hackade jag i lite purjulök och förstekt knaprig bacon (1pkt). jag blandade 5 dl vispgrädde med en halv flaska chilisås. Öste i saltade jordnötter. Tur att lchf förbjuder banan, för jag gillar inte att ha det i ;)

Medans det var i ugnen gjorde jag en korvgryta av wienerkorv (80% kött) som jag skar i "pengar". Ner med det, en gul lök smör och så stekte jag det tillsammans. Sen hällde jag i resten av chilisåsen, champinjoner och turkisk yoghurt. Den förpackade jag i folie-formar och sen in i frysen! DUKTIGT!

När klockan ringde var det dags att ta ut gratängen ur ugnen, sen fick den stå under folie och dra sig lite.
Jag snabbkokte blomkål och gjorde en kall sallad till den varma gratängen och det blev hur bra som helst! Så det är vad lunch-lådan bjuder på imorgon! :)

Frukost igår: 2 kokta ägg en burk makrill i tomatsås och kall sallad från gårdagens middag. Och en kopp vaniljtea

Dagens frukost: 2 kokta ägg och en röra gjord på creme fraiche, majonäs och kotlettpastrami i strimlor.

Wienerkorven med 80% kötthalt

Flygande Jakob

Underbart gott tea med granatäpple-smak


Länken är en artikel från aftonbladet om hur personal från ett ålderdomshem i Italien misshandlar och är vårdslösa mot patienter. Gripande och helt sjukt! Bilderna kommer från små gömda övervakningskameror. Måtte den så kallade vårdpersonalen få höga straff! Fy fan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar