tisdag 3 januari 2012

"Nu är glada julen slut slut slut.."

Grattis till papps som fyller 44 år idag - LOVE YOU!

Julen åkte ner från lägenheten idag. Visst, det är mysigt - men den är över. Men insåg snabbt att jag borde fixa en fönsterlampa till köket nu när ljusstaken försvann, blev lite tomt och mörkt i köksfönstret.

4 barn idag på jobbet, lär väl inte bli många fler denna veckan. De flesta barn hos oss som har äldre syskon och har jullov fortfarande är i regel lediga. Vi personalen passar därmed på att storstäda :) tvätta, städa och plocka ner julen.
Efter jobbet körde jag ner till stan för att köpa en ny kalender, vilket jag gjorde. Så nu kan även jag börja planera mitt 2012 ! :)

LCHF är en bantningsmetod jag tänkte prova! Kommer inte bli lätt med tanke på att man inte får äta potatis, ris, bröd eller andra kolhydrater. Givetvis inget socker heller. Därmed ingen frukt, eller rotfrukter heller. Men däremot så får man äta såser och så, och man ska inte snåla med det där goda (grädde, creme fresh, gräddfil och dyl) Tänkte jag skulle iväg och se om jag hittade någon bra kok-bok som inriktar sig på LCHF. Mest för att få inspiration. Vet inte hur det går, men jag tror att kommer man bara in i tänkandet, så ska det nog gå bra :) Kött är gott och en sallad och dressing funkar ju bra att ha till =)

2 dagar kvar att jobba, sen är man ledig lite till. Helgen har jag inget planerat till. Syrran skulle till Danmark och festa med ett gäng töser. Jag är riktigt sugen på att hänga med, men jag känner att pengarna trivs bättre på kontot än på ett ute-ställe i Danmark! Julen sägs ju vara den dyraste tiden på året och detta året håller jag faktiskt med ;)

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar