onsdag 11 januari 2012

Onsdag och vattenzumba

Har förberett morgondagen frukost; äggplättar med tonfiskröra. Röran blev duktigt god kan jag säga!
Har varit iväg och "dansat" Aqua-Zumba - inte min typ av träning. Inte ett dugg ansträngande enligt mig. Men tanterna verkade gilla det! Nu har man testat det i alla fal, och nu slipper jag undra hur det är.  Det blir "nej" på det !

Nästan längsta dagen idag på jobbet, fredag jobbar jag öppning till stängning. Imorgon fyra timmar mellan 9-13.

Idag har jag varit otroligt trött på jobbet, men man börjar märka på eftermiddagen att det är lite ljusare, och det är bra! :)

LCHF-dieten fortsätter. Idag blev det soppa till lunch, och ungsgratinerad falukorv med sallad till middag. Imorgon är det dags för "klockan åtta hos mig", thailändsk afton står på schemat, och jag är supernyfiken!
Lyckades hitta en fil idag på 5g/100g kolhydrater idag på Willys, det var inte det lättaste, men det är något jag måste prova mig fram med tanke på mellanmålet på jobbet. Morötter ska också tas med till jobbet imorgon :) Så jag kan knapra på det istället för frukt! :) Det är inte lätt att lägga om tänkandet i huvudet när det kommer till maten. Träningen är i full gång, just nu är det mer maten som är lite kämpigt. Det är svårt att komma på vad man ska äta, samtidigt vill man testa nya saker! Förhoppningsvis klarar jag det bra när jag är i Göteborg också. Blir väl soppa där kan jag tänka mig eller något.

T

1 kommentar: