torsdag 18 oktober 2012

CHECK!

  • Köpa vinterjacka till Niagara fallen - check!
  • Boka resa till South Carolina - check!
  • Beställa födelsedagspresent från mamma och pappa - check!
Nu har jag äntligen bokat resan till pappas kusin i South Carolina. Det ska bli så otroligt skönt att få en liten mini-semester. (: Jag har inte träffat pappas kusin på minst 15 år. Det ska bli skoj att träffa henne, så mycket att prata om kan jag tänka mig - båda två :) 

Jag har också beställt min födelsedagspresent från mamma och pappa - en digitalkamera! Tack mamma och pappa, ni är bäst ! 

Ikväll är det Greys Anatomi :) Och innan det ska jag ta en dusch och se kolla "kalla fakta". Många på facebook har skrivit om något fruktansvärt som dem tagit upp på kalla fakta. Så jag får väl ta och kolla läget. 

Idag har jag haft en bra dag (om man bortser från att jag blev totalt sparkad i ögat av en 2 åring ofrivilligt) Imorgon är det fredag och ni som känner mig vet hur det känns när det är fredag! Fredagar, för mig, är en gyllene dag. Speciellt ögonblicket när du slutar jobba. Då har du bara helgen kvar, du har gjort din plikt för veckan och du har ett par dagar att vila och ta det lugnt. I mitt fall ska jag upp supertidigt på lördagen för att åka iväg på utflykt men det kommer vara värt det! :) Får se till att köpa en sån där regn-poncho! :)

Jag, lilleman och min värdmamma stack till ett "diner" och åt middag. Värdpappan jobbade sen och stora killen var iväg på restaurang med en kompis. Idag har jag ätit en amerikansk hamburgare för första gången. Jag fick en blick och en kommentar av min värdmamma "you've never had an american hamburger before?!" så vad annat kunde jag beställa än det :) Helt OK, lite torrt kött men det var gott :) 

T

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Va kul att du bokat resan till Maria.
    Jag skulle med vilja hälsa på henne.
    Du får ge henne en kram från mig.
    Varsegod för kameran, hoppas den kommer till nytta.
    Älskar dig
    Kram
    Pappa

    SvaraRadera