måndag 15 oktober 2012

Den bästa födelsedagspresenten

Enda sen jag var ett år gammal, har dagens datum varit viktigt för mig, egentligen av en enda anledning.
För exakt 22 år sedan hade jag 2 veckor tills jag skulle fira min första födelsedag och i förtidig födelsedagspresent fick jag den bästa möjliga - en lillasyster!

Jag minns min syster med olika minnen. Jag minns henne som den som alltid tog mina saker och aldrig visste vart hon la dem. Jag minns henne som personen som aldrig hade bråttom till tåget på morgonen (när jag själv är tidsoptimist).
Men jag minns henne också som personen jag slog in min finaste nalle till och gav i julklapp. Jag minns henne när vi haft galna stunder, häftiga resor, hemligheter, och helt sjuka fest-upplevelser. 

Syrran: du är min bästa vän! Ingen kan någonsin ta platsen i mitt hjärta som du har. Jag har väldigt många vänner, och jag värderar dem väldigt högt. Men det är som pappa alltid sagt "blod är tjockare än vatten".

Idag är det din dag - jag älskar dig!

T

2 kommentarer:

  1. Du är bara för underbar :) du är den systern alla önskar hade och hon har jag <3

    SvaraRadera
  2. Hej min goa tös!
    Man blir lite tår ögd av att läsa i dag.
    NI ÄR UNDERBART GOA!!!! (HÄRLIGT)

    Kramar Tommy

    SvaraRadera