torsdag 4 oktober 2012

Svenska köttbullar och äpplemuffins

Håll i hatten - jag har bakat äpple-muffins för första gången någonsin.. Tror att det gick bra.. Dem ser smarriga ut i alla fall! :)


Igår bjöds det på svenska köttbullar. Till det var det bönor, bröd?, cranberry-jam och någon form av potatisgratäng. Min värd-mamma hittade IKEA's recept på köttbullar. Det va otroligt gott. Smakade superbra :) Well done! 

Idag har det inte hänt så mycket mer än det vanliga. Lilleman i skolan, jag körde och handlade, hem, åt lunch sen la jag honom för en middagsvila.. han va trött! 
Medans han vilade bakade jag muffins och hade mitt regelbundna samtal med min area-director. Hon ville bara höra så allt va bra, att jag fick lön varje vecka och att jag inte jobbar mer än vad jag ska.. 

Nästa vecka på au-pair-mötet ska vi göra halloween-läskiga pumpor! :) Spännande! Roooligt!

Livet leker här i USA! :)

T


2 kommentarer:

  1. Så himla kul att läsa dina inlägg<3 låter jätte kul o spännande :)

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman!
    Maten och bullarna såg riktigt smasken!
    Så super nice och roligt att höra att du trivs (glädjer mig verkligen)
    Tänker mycket på dig
    Kram
    Tommy

    SvaraRadera