onsdag 17 oktober 2012

En svensk afton

Kom nyss hem från en "svensk afton". Jag och en annan svensk tjej bestämde oss för att ha en kväll med svenskt tjejsnack - vilket jag tyckte var otroligt skönt! :) Det är skönt ibland att inte behöva tänka på hur du ska säga saker och ting, utan bara säga precis så som du menar! :)

Idag fick jag veta att en av mina nära vänner väntar sitt andra barn. Så  otroligt roligt :) Lite sjukt eftersom vi innan jag åkte skojat om att hon inte får bli gravid under tiden jag är borta ;) Jag missar de 4 första månaderna, men sen jäklar ;)

Det sjuka är att jag har egentligen inte tänkt på hur mycket jag egentligen missat. Men det är nog för att alla har sagt "medan du är i USA så står tiden stilla hemma". Men så är det inte. Jag missar massa roligheter. Jag missar en student, jag missar allas födelsedagar såklart, men även pappas 45 års-dag. Jag missar 2 vänners flytt från lägenhet till gård, jag missar en väns graviditet och förlossning, jag missar (en sak som fortfarande är hemlig). Även om det händer massa saker här, så känns det lite småjobbigt att inte kunna dela glädjen med mina vänner över de här stora sakerna.
Men för alla er: jag finns med er i tankarna! :)

Snart fredag, och helgen närmar sig med stormsteg och det betyder bara en sak:
NIAGARA-FALLEN!!

T

1 kommentar:

  1. Hej min goa dotter!
    Saker och ting händer i sverige, klart!
    Inget som du inte klarar dig utan ett år.
    Det är inga problem med min födelsedag.
    Jag väntar helt enkelt och fylla år tills du kommer hem.
    Kramar
    Pappa

    SvaraRadera