söndag 14 oktober 2012

"I'm gonna have to arrest you"

Lördag:
Jag och min värdmamma åkte och shoppade. Vi åkte till ett stort köpcentrum och jag hittade faktiskt lite saker. Jag hittade en ny väska, en klänning, 2 linnen, en sommarklänning, och en blå skjorta. Allt detta för (igen) mindre än $100. Hyfsat nöjd, sommarklänningen har jag drömt om sen jag såg den för första gången och nu äntligen är den min :)

På kvällen var tanken att vi skulle ut. Men mina värdföräldrar skulle ut och äta middag sent, så det var nästan på håret att det inte blev något. Men det andra paret som skulle gå med dem ut, ställde in för att deras små pluttar var sjuka, så jag jobbade till 21. Jag messade B och sa att jag var tillgänglig för utgången. Exalterad över min nya klänning började mitt partyhumör komma mer än smygandes! :)

Jag jobbade kvällen och när klockan blev 21 (9pm) så körde D (min värdmamma) mig till B. Vi snackade lite och sen hoppade vi in i bilen, (B skulle köra oss till tågstationen). Lite halvt stressad körde B lite snabbare än vad hon borde, och när trafikljuset blev gult, gasade hon på istället för att bromsa. Efter det ljuset så frågar hon mig
- "is that a police-car behind us?"
- "How should I know, it's dark" svarar jag skrattande.
Vad vi inte visste var att vi snart skulle få veta svaret, för ungefär 4 sekunder senare slår han på saftblandarna - POLISEN!
B svär något på tjeckiska och kör till sidan och stannar. Hon håller händerna på ratten och jag kan se att hon är nervös! En polisman kommer till bilen med en liten (men stark) ficklampa. B vevar ner fönstret och polisen frågar
- "Are you in a rush?"
- "Kind of" svarar B
- "Do you know why I'm stopping you?"
- "Not really" (hon visste egentligen men hon ville inte berätta det för konstapeln)
- " Well, I'm gonna need licens and registration please"
B sträcker sig till handsfacket efter registreringsbeviset  och ger honom det. Jag sträcker mig efter hennes väska för att ge henne hennes plånbok. (Innan polisen hinner komma till bilen kommer hon på att hon glömt sitt körkort hemma) B "letar" i sin väska efter körkortet och spelar bra teater när hon säger "I forgot my licens at home" (och så nämner hon sin adress).
- "Well, then I'm gonna have to arrest you" säger polisen.
Ni skulle sett B's min!
- "ARREST ME?!?!?!?!"
- "yes, I'm gonna have to arrest you......"
Jag kunde se tusen tankar i B's huvud, när polisen säger:
- "No, I'm just kidding!" en lättnad för båda två såklart när han fortsätter:
- "I'm not gonna bother writing you a ticet, but you should think of the way you were driving. A yellow light means propear to stop, not hit the gas. You are just lucky that you did not crash, and then we would have a different kind of conversation"
-"Sure, I understand, thank you so much"

Så, vi klarade oss ifrån böter och arrestering, men historien är inte slut än! :)

Så vi åkte tillbaka till hennes hus, och väntade tills nästa tåg skulle gå (en timme senare). Vi tog en cider och sen var det dags att sticka. Jag råkade komma på iden att göra ett "prank" på hennes pojkvän och lämna ett meddelande på hans telefon och säga att B hade blivit arresterad. Detta gjorde jag, det va inte lätt för B skrattade i bakgrunden, men det lät ganska trovärdigt.
Efter ca en timme ringer hennes telefon och det är hennes pojkvän som ringer. Hon ger mig luren och säger "I'm arrested, right?".
Så jag svara i luren och säger "Hello, is this N?" en förvånad och berusad kille svarar
-"Yes, who is this?".
- "This is Therese, B got arrested and is at the policestation, did she call you?"
Han blev såå upprörd och orolig stackarn!
- "What?! where is she?"
Jag vet helt ärligt inte hur jag lyckades hålla mig från skratt..
-"She got arrested. We were at her house and we had a  few drinks, and then we got into the car because we were just going to the trainstation. So the police stopped us and saw that she had been drinking and the arrested her. Now she is at the policestation and I'm here with all her stuff. She said she was going to call you, has she?"
- "NO!"
(samtalet varade lite längre men detta är det stora hela)
Sen la han på, och han ringde inte upp igen..
.
När vi kom fram till stan så sa jag att hon hon borde ringa till N och säga som det är. Han va full och vem vet vad han hade fått för sig. När hon väl ringde visar det sig att han har ringt runt till alla polisstationer i området och frågat om en tjej som blivit arresterad för rattfylla.. (vilket dem inte hade) Han verkar vara en sååå underbar kille mot henne, men han va inte glad när han fick veta att vi bara skojade. Jag och B tyckte det va sjukt skoj och vi skrattar åt det fortfarande!! :)

Anyway, när vi kom till stan var vi tvungna att ta 2 olika tunnel-bane tåg för att komma till "Empire state hotell" vilket vi sen gjorde. Väl där fick vi vänta på tjejen som skulle fixa in oss gratis och fixa ett bord med gratis drinkar resten av kvällen (jag var sjukt taggad!!). När vi kommer in, så försvinner promotern (killen som skulle fixa drinkarna). Så det slutar med att vi inte får ett bord. Tjejen som fixade in oss, hittar en kompis som kan fixa drinkar till henne så hon drar också. Jag och B tappar suget helt, och bestämmer oss för att åka hem istället för att vänta till morgontåget.

Jag som trodde att jag skulle komma hem på morgonkvisten tog inte nycklar med mig. Detta resulterar i att jag fick ringa min värdmamma mitt i natten och be henne öppna dörren och slå av larmet. Det kändes inte helt OK, men vad skulle jag göra?!
Jag kom hem runt tre-tiden inatt och va sjukt trött, somnade direkt.
Jag sov till klockan var halv tolv och när jag gick upp var mormor och morfar här. :)
Idag har dagen varit lugn och skön, ingen stress utan bara chill!

"I'm gonna have to arrest you.." HAHAHA fy fan vad roligt det va!! Som vi skrattade!!
T

1 kommentar:

  1. En händelserik dag/kväll med mycket kul.
    Tur att det slutade väl i alla fall.
    Kan nästan se det framför mig.
    Trodde inte att min förstfödde skulle få problem med polisen.Hahaha
    Kramar i massor
    Tommt

    SvaraRadera