måndag 8 oktober 2012

Columbus Day

Såg nyss klart "Solsidan" säsong 3. Helt ärligt så trodde jag inte att jag skulle sakna svensk TV eftersom jag inte ser så väldigt mycket på TV. Men det gjorde verkligen min kväll, några skratt blev det också!! :)

Helgen har varit händelserik. Dock minns jag inte vad jag gjorde i fredags..
I lördags var jag iväg på ett ställe som heter "cheeburger cheeburger" det är en restaurang. Jag åt en kycklingwrap med "sweet potateo fries" - mums! Sen drog vi iväg till en bowlinghall för en och en halv timmes bowling. 5 strikes från min sida senare drog vi hem - alla trötta i högerarmen! :) Jag skulle sitta barnvakt på kvällen så jag drog hem efteråt.

Igår stack jag och B till en affär som heter "burlington" det är en märkesaffär med billiga märken. Dem har märken som Ralph Lauren, Tommy Hilfiger och Guess. Jag letade efter ett par skor till min halloweendräkt, men gick ut utan något alls. B däremot handlade!

Efter det drog vill till "cross county center" ett shoppingområde med olika affärer. Där hittade jag en jättefin stickad tröja med massa olika färger $18 tyckte jag va helt OK ;)
Efter shoppingen stack vi för efterrätt på "the cheesecakefactory", jag åt en snickers-cheescake. Dock tyckte jag att cookie-dough-cheescaken var godare, nästa gång ska jag testa oreo-cheescake ;)
När desserten var uppäten så drog till till bion för att se "Taken 2". En bra film, men jag hade nog för höga förväntningar på den, och tyckte den va lite väl förutsägbar. Den va bra, men inte lika bra som första filmen.

Idag har det inte hänt särskillt mycket. Det är "colombus day" och dem flesta har varit lediga från jobb och skola idag. Detta resulterade i att jag egentligen inte skulle jobba. Men D skulle ta T till Zoo idag och eftersom lilleman är sjuk, så stannade han hemma med mig :) Stackars är helt förkyld och kan inte sova.

Jag har också blivit förkyld, vet inte om det är "kylan" som kommit eller om det bara är hem random. Så idag var jag och köpte nässpray!

Min halloweendräkt har kommit och, tro det eller ej, men den passade! Jag blev såå glad, att jag slipper all stress med att byta och hålla på!! Nu har jag skor att köpa och läppstift, sen är jag good to go! :) Hoppas verkligen att vi kommer iväg på en halloweenfest i stan, så jag kan använda dräkten mer än när vi ska gå "trick or treat" :)

Imorgon är det tillbaka till rutinerna. Medans lilleman är i skolan ska  jag iväg på au-pair-möte. Ska bli skoj :)

T

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Lite mycke shopping och fika.
    När arbetar du???
    Ska flytta dit jag med tror jag.
    Det finns ju nanny! ingen som behöver en daddy?
    Love you

    SvaraRadera