lördag 29 oktober 2011

Födelsedagen

Klockan tre på natten/morgonen började telefonen pipa :) Och när jag vaknade vid åtta, hade jag 6 st grattis-önskningar på telefonen. Glad blir man! :) På facebook fick jag närmre 80 grattis-önskningar och vartenda ett värmer. Roligt att se vem som väljer att INTE skicka.. Men nu vet jag..

Åt frukost, gjorde mig i ordning och gick för att handla blommor till I som fyllde år i tisdags. Vi skulle ju egentligen ses igår. Hem, och fixade det sista. Sen cyklade jag till Ica för att handla glass till kidsen och hallon att värma till oss "fröknar". Sen bar det av till jobbet. Där blev jag emottagen med massor av kramar och grattis :) Underbar känsla! De hade dukat långbord, och jag tycker att det är så mysigt! Jag hade kronan vid min plats som såklart skulle på huvudet. Ett armband som en pojke gjort till mig, det tog jag på mig direkt! Det blev spanska soppan till lunch och barnen fick glass till efterrätt och vi fröknar fick den otroligt goda kakan jag bakade i onsdags! Supergott! Sen gick vi alla ut och allt var som vanligt på jobb igen :) Halv fem kom sista pappan och hämtade sitt barn och jag kunde sluta lite tidigare.
Dock hade jag ett tråkigt sms av I som berättade att hennes mormor gått bort och att hon inte kände för att ses, vilket jag helt förstår! Jag ringde och berättade att jag ville träffa henne ändå, eftersom jag köpt blommor till henne. Så hon och H kom förbi för hon sa att hon hade något till mig också. Hon kommer upp får blommorna. Och så får jag en godispåse med "något jag vet att du älskar" - HARRIBONAPPAR! :)

Min tanke går till dig I, jag finns här för dig!

Så planerna ändrades för kvällen. Det blev middag hos mamma och pappa istället, vilket var hur trevligt som helst. Jag fixade pappas frilla och bjöd på resterna från min goda kaka! :) Blev inte så väldigt sent, så efter 2 omgångar wordfeud med mamma cyklade jag hem igen. Det blev en lugn fredag, och en lugn födelsedag. Men ikväll är det ju dags för party! Ska bli otroligt roligt att få hit lite folk för festligheter ikväll! Men först blir det stan och lite småärenden :) 

Någon sa till mig "när du fyller år ska jag skicka blommor till dig". Någon stans visste jag om att jag inte skulle få dem, men på ett annat sätt så hoppas man nog ändå. Och istället för att skicka ett grattis-sms så tog du luren och ringde istället :) Glad över att du gjorde det! :) 

 T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar