fredag 14 oktober 2011

Fredagendenfjortondeoktober

Frukost

Sitter här och har precis ätit lunch. Börjar jobba klockan ett. Känns som det blir en bra fredag, det är underbart väder!
Nu på morgonen har jag varit ute och promenerat, gick en ny runda idag, trodde att rundan var längre än vad den egentligen var. Men får se om jag hittar en annan :)

Jag har nu gått från fibergröt till frukost, till knäckemacka med skinka och grönsaker på, ett kokt ägg och en kopp tea utan socker eller mjölk i. Gröten står mig upp i halsen nu, and i hate it! Så det blev en förändring! :) 

Kvällens vin
Tänkte att jag skulle väga mig i morse, eftersom jag kämpar med vikten. Och sen jag började träna ordentligt har jag gått ner 3kg nu. (men om man räknar innan sommaren är jag på 5kg minus).  Mätte mig också, och har 2 cm över låret, 6cm över byxkanten och 6 cm över naveln. Nu känns det verkligen att jag är igång! Jag är så stolt över mig själv! Jag känner min peppad och taggad att fortsätta!

"Klockan åtta hos mig" - middagen igår var superlyckad! C hade gjort ett underbart jobb! Middagen var supergod, och jag blev positivt överraskad över det mesta! :)
Jag ber tusen gångergånger om ursäkt för att jag inte tagit en bild på förrätten, men jag glömde helt bort det. Men till förrätt var det en krustad med champinjonstuvning :) Med en persilja som dekoration. Middagen var lax, pressad potatis och god sås! Efterrätten var frukt (banan, jordgubbar, kiwi) med vit choklad rivet över varmt. Och med kall vaniljglass ovanpå! Underbart gott! Verkligen något jag själv skulle kunna bjuda på! smarrigt värre!
Lax, presad potatis, och smarrig sås
Underbar efterrätt!

Nu måste jag göra mig i ordning för jobb. Imorgon vankas det fest för lillasyster, och jag har kommit på en finemang-present! Gjort det finaste kortet också! :) Hon kommer bli jätteglad! (hoppas jag?!)

Mer uppdatering ikväll eller imogon :)
Ha en underbar fredag
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar