söndag 9 oktober 2011

Söndagendenniondeoktober

Ligger i soffan med laptopen i knät och har precis sett "Lejonkungen". Den filmen är ju bara för bra! Har tända ljus i hela lägenheten och har mjukiskläderna på - underbart!

Gårdagen spenderades först på IKEA tillsammans med syrran, behövde lite ljus och annat smått. Hittade nya sängkläder och en slickepott :) När jag kom hem, började jag så smått göra mig klar för ett härligt besök av C. Maten blev samma som i fredes, för där var en del kvar :) Gott var det i alla fall :)
Några Emilios och hallonbubbel satt fint ! 
Vi drog ner till stan för att möta M och M på en drink och lite snack. Men C skulle med bussen så det blev att bara jag tog en cider sen var det dags att gå hem. Trevligt var det, men kl ett och dem stängde begav jag mig hemåt och dem till MAX för att käka.

På vägen hem pratade jag med B i telefon. Kändes märkligt eftersom vi inte pratat på så otroligt länge. Tror mitt senaste sms är skickat den 29maj.
Jag har gått och burit på så otroligt mycket besvikelse och känslor i sommar, över något som inte hände. Vilket kan låta konstigt, men så är det. Jag trodde jag hade min sommar i stort sett planerad. Men alla planer föll i kras för att DU bara drog. Du sa inte "hejdå" ingenting, utan du bara stack. Kvar var jag, full av frågor och total förvirring.
I gårkväll när vi pratade fick jag äntligen chansen att förklara mina tankar som gått i sommar. Och jag är glad över att du lyssnade. Jag är glad över att jag var stark nog att våga berätta hur jag känt och jag är glad över att vårt samtal gick bra! Jag har äntligen fått ut allt jag gått och burit på så länge, allt som jag inte ens vågat prata om.


Ibland undrar jag vad som är rätt eller vad som är fel. Om det man gör är bra eller dåligt. Och vem det i så fall är bra för. Gör du saker ibland för att du själv vill det, eller för att alla andra vill det? Dina val du gör, är det för att gynna dig själv, eller för att slippa tjafs med andra?
Man glömmer ofta bort sig själv och vad man vill. Man gör gärna vad andra vill, för att man vill vara alla till lags, man vill att alla runt omkring en själv ska må bra. Men det är viktigt att inte glömma bort sig själv. Det är viktigt att komma ihåg att unna sig själv. Att se till att man själv mår bra och att man har det precis som man själv vill.
Tänk inte på vad alla andra förväntar sig av dig, vad alla andra tycker att du bör göra eller vad andra säger eller tycker om dig och dina handlingar. För så länge du vet att du gör rätt, så länge du vet att du mår bra.
Så är det det viktigaste, och då kvittar det andra.

Glöm aldrig bort att tänka på dig själv, glöm aldrig bort att unna dig själv saker.
Du lever bara en gång
MAKE THE BEST OF IT!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar