söndag 23 oktober 2011

Söndagendentjugotredjeoktober

Ligger i sängen med laptopen nu, klockan är inte så mycket, så det blir väl att somna om igen om en stund :P

Vilken helg jag har haft! :)
Fredagen började med att jag jobbade 7.30-11-30. Efter det cyklade jag till mamma för att låna bilen. Sen körde jag till Svedala för att bli snygg i håret hos L. Efter det var det meningen att jag skulle ut och käka med C. Vi skulle ses fem i sju nere vid sibylla för hon hade bokat bort klockan kvart över. Så klockan halv sju tänkte jag, "det är lugnt, jag ska inte iväg förrens om en halvtimme" Så jag ringde upp B för att höra hur läget var och så vidare. Undertiden vi pratar, så ringer det på dörren. "undrar vem det är, jag ska ju snart iväg" säger jag. Jag tittar i kikhålet, men där är det någon som hållet för. "vänta lite" säger jag i luren. Jag öppnar försiktigt och då börjar 4 av mina närmsta vänner och min lillasyster sjunga "VI GRATULERAR!!!!" Jag blev helt chockad! Helt överraskad över att dem stod där i min trappuppgång och jag som snart skulle iväg :) Kramar, skratt, tutor och grejor! In stormar dem, med mat och dricka med sig :) Och jag blev ju glad såklart ! :) Underbar överraskning.
När jag var hemma hos mamma och pappa för att låna bilen, kom syrran dit för att fika med mamma. Då kom hon dit med klänning på sig. "Gud vad du är finklädd" sa jag. Då säger hon "ja, jag tog mig ledigt idag från jobb bara sådär, och sen har jag stått hela eftermiddagen framför spegeln och dansat till musik" Och jag då, (som också brukar göra så) tyckte ju inte att det lät särskilt konstigt.
Vi åt tacopaj och pastasallad som C hade fixat hemma, och gud så glad jag var. Jag hade mina absolut närmsta vänner hos mig och dem var där bara för MIN skull :) Det är kärlek det!
Efter en stund när alla hade ätit klart, så sa dem "ta på dig jacka och väskan, vi ska gå nu" "jaha.." tänkte jag. Såklart berättade dem inte vart vi skulle, utan det var bara till att klä på sig och hänga med. När vi kom ner för trappan så satte dem ögonbindel på mig. Lite smått obehagligt, men man får ju hänga med!  :) In i bilen och syrran körde, ett par extra varv i rondellen sen mådde Therese lite extra oroligt i magen. (3 groggar hade ju trots allt slunkit ner innan de kom till mig). Bilen stannar och vi alla hoppar av. När bindeln kommer av är vi på Suxxesshallen i Tomelilla för att spela bowling :) Där inne hade vi också supertrevligt! :) Älskar att bowla! :)

Jag hade verkligen en toppenfredag, jag blev sjukt överraskad och jag blev jätteglad! :) Tusen tack tjejer för en underbar kväll, jag hade verkligen toppen! :)

Igår var det lördag och jag skulle på fondue-kväll med BLÅ-tjejerna. Jag hade gjort tzatziki och köpt med mig bearnaisesås. Guuud så gott det var! :) Massa tjejsnack och bebisflummande :) Det blev en del kill-snack - mest för att det behövdes :) Det är skönt att prata om vissa saker med mina BLÅ-tjejer, för vi är 4 helt olika personligheter, så man får 4 helt olika syn på saker och ting. Det är bra, för man lär sig tänka i andra banor :) MB fyllde år i måndags och jag på fredag, så det blev lite firande också :) Jag fick en rosa superfin väska som det stod "legally blonde" (ända sen jag färgade håret blondt, och lite innan det, har jag gått vid namnet "blondie" hos MB) Så presenten var ju väldigt passande ;) Inuti väskan fanns det tee, krämer, och duschtvål. Massa gottigottgott :) MB fick en trädgårdstomte, som höll i en marschall från mig, CE och JI. Det blev verkligen en lyckad kväll!

När jag åkte hem, var jag så sjukt trött, så jag gick och la mig direkt!  Jag är så otroligt nöjd med helgen! Jag menar, kan den egentligen bli bättre ?

Nästa helg har jag min födelsedag, och jag ska ställa till med fest! :)
Mer uppdatering ikväll kanske :)

T

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig helg du haft med dina vänner. Det är du värd!

    SvaraRadera