tisdag 4 oktober 2011

sminklös tisdag

Idag när jag hade satt på min foundation så tänkte jag "fan, jag ser rätt bra ut nu" Så jag gick till jobbet utan mascara. Och jag tyckte för mig själv att det såg OK ut. När jag kom till jobbet, så sa en pojke till mig "Therese, var är dina glasögon" Då sa jag "jag har inga glasögon, det brukar inte jag ha". Han stod en lång stund och studerade mig, utan att komma på vad det var som fattades mig.

När jag skulle säga hej till M så sa hon, "Va du på fest i helgen?" ;) "ja det var jag kanske" menade jag på. (vad jag trodde hon menade var att jag gjort bort mig inför hennes son) men det hon menade att eftersom jag inte sminkat ögonen, kanske jag inte sov hemma inatt.. (jag gissar på att detta var något hon kände igen från sina egna yngre dar ;) 

Jag har trivts förvånansvärt bra för att inte ha haft sminkat ögonen. Så det blir nog så fler gånger :) Roligare att sminka ögonen med mascara när det är fest, när man inte gör det till vardags.

Idag är det kanelbullens dag. Om jag har tur, så blir det nog att jag och C bakar en sats idag :) Hon skulle komma hit och hjälpa mig käka upp korvgrytan jag gjorde i helgen :)

Läste precis på facebook någon hade skrivit "Om någon ger dig hundra anledningar till att gråta, så ger den tusen att le" Tyckte det var så himla kärt skrivet :)

Min lillasyster fyller år om 11 dagar, och jag måste hitta något att köpa. Det jag VILL köpa och jag tycker hade passat så bra in, är jag osäker på om hon tycker. Men jag får väl klura ut något :) Jag har en reservide annars :) Vill ju ge henne något alldeles speciellt <3

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar