söndag 4 september 2011

Lugna helgen

Denna helgen har varit lugn! I fredes var det bara jag och jag som satt och mös i soffan :) Gick och köpte lite godis, och såg en film :) myspys!

Igår var det kalas för morbror som blivit 41 år. Det var trevligt, men gud vad jag led över att se mormor så dålig :( Hoppas hon kryar på sig snart och blir piggare!

Efter kalaset blev det "A cinderella story" som gick på tv'n och sen sängen.
I hopp om ett sms eller ett samtal med tankte på att DU är hemma. När jag vaknade i morse och såg att mobilen inte hade några händelser, blev jag, märkligt nog, besviken! Inte ens svar på det jag skrivit.
Men as we said:, no strings attached! Then that's how it's gonna be!

Klockan är bara halv tio, jag är knappt vaken, uppdaterar nog mer senare :)

SENARE: Jag och syrran drog till Skopunkten idag, hon behövde skor, och jag var uttråkad. Jag hittade ett par vinterskor (alltid bra). Sen köpte jag lite frukt också utanför Ekohallen :)

Nya skorna!
Ingen vidare hjälpreda
Leilas chokladcheeskake


I bilen på vägen hem kom låten "what a words" på radion. Så sa syrran "vet du historien bakom demma låten" "nej" svarade jag. Då berättade hon att han som sjunger var förlovad med en tjej.  Och ett par dagar innan de skulle gifta sig, är flickvännen med om en bilolycka och blir förlamad i i stort sett hela kroppen. Men han gav inte upp, utan han valde att gifta sig med henne i alla fall. För som han sjunger "Anytime you whisper my name, you'll see, how every single promise I keep. Cuz what kind of guy would I be. If I was to leave when you need me most" Låten blir ju så mycket bättre, när man känner till historen. Jag får gåååshud! 
 

Efter det körde vi och tog en kebabrulle till lunch på "Jalla Jalla" Jättegott ;)
Efter det vidare till ICA för att köpa ingedienser till Leilas chokladcheescake som jag nämnde i ett tidigare blogginlägg. Syrran (som var bakis) var ingen vidare hjälp vid själva bakningen utan hon vilade gott på soffan undertiden jag bakade :) Stackarn! Sliten efter en hård kväll :) 

Undertiden kakan gräddades i ugnen såg vi filmen: " Nice Guy Johnny". Rätt bra :) När filmen var slut, insåg vi att kakan inte riktigt var som jag tänkt. Den blev inte ritkigt klar i ugnen, inte ens efter en halvtimme extra. Blev bara gegga av allt, Jag smakade på den ändå, och kaffesmaken var skarp i chokladen, och as you all know, så dricker inte jag kaffe. Så det blir att slänga hela :) hahhaa ! Ajja, där slapp jag de extrakilona ;)

Efter filmen och konstaterandet av att kakan var en katastrof, försökte vi komma på vart vi ville käka. Restaurang Hamngatan blev det. Jag tog en kycklingfilé med chillicreime fraise (stavning). Gott, men det är ju helt klart bättre på Store Thor!
När vi satt och åt, så fick vi maten helt OK fort. När hon hade dukat av, var dem snabba med att ta tallrikarna. Men sen direkt efter kom hon med notan. Ska man inte be om den? Och tänk om vi hade velat ha efterrätt, eller en dricka till? Tyckte det var ganska dåligt, att dem inte ens frågade om vi va nöjda. Utan bara kom med notan som i "betala och stick härifrån" Ingen vidare!

Imorgon är det jobb 9.30-16 sen blir det träning på kvällen :)




T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar