torsdag 8 september 2011

Torsdag

Kräftsoppa

Choklad mousse

Igår var det "klockan åtta hos" I. Supertrevligt! Till förrätt hade vi en kräftsoppa. Tydligen lätt att tillaga, men ändå var den mustig och god. 
Till huvudrätt blev det fläskfilegryta med bandpasta! Och jag älskar ju pasta! Supergott var det också. 
Efterrätten var en chokladmousse med japp, mörk choklad och päronkonjak. Underbart god, men gud vad mäktig. Jag orkade inte mer än halva. 
Till fördrink fick vi vit kall glögg. mmm så gott! Jag va väldigt förvånad över det! Men super gott! Funderar starkt på att köpa det som måltidsdryck på julafton ! :)

Fläskfilegryta
Mycket snack, och god mad senare blev klockan nästan elva och jag skulle upp dagen efter, så kvällen rundades av då någon gång. 

Gud vad jag älskar våra sånna kvällar tjejer! Så otroligt trevligt och mysigt vi har det! Vi bestämde att nästa omgång (alltså nästa gång är det min tur) ska vi ha tema mat efter länder. Jag ville göra mat från kroatien, så det passar ju mig utmärkt! :) Menyn är nästan klar för min del :) 




 
Idag hade vi planering på jobbet 8-16. Diskuterade utflykter, tema och annat smått och gott! Det blev god frukost och sen "stans bästa smörgårdstårta" till lunch - mumsfillibabba! Vi ska ha tema som handlar om hur man är som bra kompis. Just nu är det lite väl mycket tjafs bland dem, och det skulle passa utmärkt! Barn är så otroligt ärliga och så, så jag tror att även vi kommer lära oss mycket!

Nu har jag precis ätit kycklingköttbullar och fullkornspasta till kvällmiddag. Snart blir jag hämtad av E för dubbelpass på Saltan! Love it! :) Ska komma igång på riktigt nu! Känns bra, jag är taggad till tusen!  

Imorgon är det fredag, jag ska börja tvätta halv åtta. Jobbar 12.30-16.30 sen kommer min kära syster hit och gör mig sällskap, på lite middag :) 

T







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar