söndag 25 september 2011

Underbara helg

I fredags var jag hos moster tillsammans med mamma för att fira att hon fått jobb! Vi åt ryggbiff och potatisgratäng, drack vin och bara mös :) Det blev inte så sent, vi var hemma runt ett.

Igår på dagen gick jag ner till stan för att se om jag kunde hitta något att ha på mig till kvällen. Hittade en jättefin mörkröd kofta, som jag köpte. När jag var inne på H&M så fick jag ett "heytell" av L. Hon frågade om jag ville ta en fika på stan, och självklart ville jag det. Så det blev en kopp tee på Hartmanz i höstsolen med en massa tjejsnack :) Supertrevligt!

Sen gick jag hem och bytte om för att ta tåget till syrran vid fyra. Blev 3 stora "Emilios" innan vi drog till tåget. Väl på tåget satt vi i en djup diskussion och vi båda var helt inne i den. Sen ett, två, tre hör jag i högtalarna "nästa station Burlöv" ! (Vi skulle till Malmö C). Jag bara tittade på syrran som frågade kontrollanten om vi kört förbi Malmö C, men då säger hon att "jo vi har stannat där, men skyndar ni er över till andra sidan, springer, så hinner ni nog med tåget som går tillbaka till Malmö. Och vi kutade! Hottade cidern rätt ut, och bara sprang. Det var precis att vi hann med! Herreguud! Jag fick ringa till restaurang Elysée och säga att vi var på väg, men att vi var lite sena, så dem inte gav bort vårt bord.

Maten var jättegod, och gud, så mätta vi blev. Vi tog en liten omväg till "Gozzip" (som är mammas-pojkar-Tim"'s nyöppnade uteställe i stan. Tänkte vi skulle gå in och checka läget. Vi tog vars en drink och satt och snackade och tittade på folk. Jag frågade en kille som jobbade där, om dem hade shots. "ja" svarade han. "men ni får gå till baren och beställa för jag kan inte ta emot beställningar här, för då vill alla andra ha det" Så det gjorde vi, jag beställde vars en turkisk peppar - mumms! Blev att vi pratade lite med han som jobbade där, som hette Adam. Han sa "jag slutar snart, jag kommer kanske och sätter mig hos er en stund sen" "ja gör det!" sa jag. Och det gjorde han. Vi snackade lite om allt möjligt. Han kom från Stockholm och hade bott i Malmö i 3 år.  Han hade jobbat 12 timmar så han var trött, och stannade bara tills hans drink var slut. När han skulle gå, går han först fram till baren och säger hejdå till sina kollegor. Sen vänder han sig om och går mot mig och säger "vill du ha mitt nummer?" Och det ville ju fröken Therese :P Så jag fick det! Hahaha!

Vi satt kvar, och bestämde oss för att vara kvar hela kvällen. Där var en skitsnygg bartender som jobbade där, en riktig latino-snygg kille! Syrran utmanade mig till att be om hans nummer. Efter ett par stora hjärtklappningar gick jag fram och körde den gamla goda "jag har tappat mitt nummer, kan jag få ditt?" Mest för en rolig grej. Han sa "vill du ha mitt nummer?" "ja" sa jag. Han bara "såklart du ska få darling" Haha, så skrev han sitt nummer på en lapp tillsammans med sitt namn. Jag blev helt stum, och plötsligt visste typ hela baren om det, och varken han eller jag kunde sluta le. Efter ett tar frågar han mig om jag ringt till hans telefon (vilket jag inte hade, så jag ringde upp). Sen frågar han om det är mitt nummer som slutar på 41 "ja det är det". Då ler han igen och knappar på sin telefon. Riktigt roligt. Mitt självförtroende höjdes ett par steg igår.

Jag hade mina bruna linser i som jag fått låna av I, vet inte om det var det som gjorde susen, eller om det bara var så att jag var riktigt snygg igår ;) Jag tror nog att det är alternativ två :)

Jag hade en toppenkväll igår, och gud som vi skrattade. Såna kvällar gör man alldeles för sällan. Vi tog sista tåget hem, så jag var hemma igen halv tre. Helt lagom tyckte jag!

Sitter och ler när jag skriver :)



 
 


T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar