tisdag 13 september 2011

Tivolidag


 Idag har vi haft tivolidag på jobbet. Och som jag förstår det, är det för att "fira" förskolans årsdagar. Denna gången blev det 6 år till Lyckebo! Inte så konstigt att förskolan klarat så länge, med tanke på den underbarar personalen och deras engagemang, fler kommer det garanterat bli ! :)

Idag kom clownen "Lisen-Fisen" och bjöd på glass. Vilket var mycket uppskattat hos många, medans en del små blev skräckslagna. Dem darrade och skrek och visste inte vart dem skulle bli av, men roligt var det verkligen, och glassen ville dem ju ha :)

Vi hyrde även in en "hoppe-borg" som liknar en tårta :) Den var uppskattad kan jag lova! Vi hade gjort upp "kö-listor" med 5 barn i varje grupp. Ställde äggaklockan på 5 minuter sen var det byte. Dem fixade det bra.



Lunchen var först tänkt att vi skulle käka ute, men med tanke på blåsten så det blev inne. Alla barnen satt i vår stora byggrum på golvet och åt "luffare med korv". Alltså tunnbröd, mos och grillad korv med ketchup på. Mumsigt värre! :) Dem är duktiga våra små liv!

Efter lunchen och när dem små sov, blev det ansiktsmålning och spottning av gröna grodor. Målningarna var allt från fjärilar, till lejon, tigrar, leoparder och vargar. Fina blev dem, och dem som ville fick även tatueringar. Jag satte själv en fjäril på handleden, (mest för att smälta in, och dessutom för att följa "modet") Hur jag ska få bort den, är en annan femma (:

Efter jag jobbade cyklade jag ner för att hämta min kappa jag lagt undan, superfin! Lägger ut bild på den imorgon, lyckades inte riktigt få en bra idag.

Efter jag drömt mig bort lite i spegeln och önskat att vädrert varit lite kallare, så jag kan använda jackan direkt. Så väntade I på mig för en powerwalk, för att sen göra mig sällskap för middag och filmen "bridesmades". På vägen hem handlade vi till att göra egna hamburgare, mmm! så gott!

Filmen var ingen vidare hit om jag får säga mitt. Den var bra och rolig, men inga kändisar, ingen snygging, knappt några nya skämt, alla tagna från tidigare filmer! Men visst var den rolig, men hur kul är det när man kan förutse slutet?
Snart får jag ta och hitta en riktigt bra film, var längesen nu känner jag! - Tips ?

Sitter här och funderar på om det är fotografering på jobbet imorgon eller på torsdag. Kan inte minnas det alls.

Får bli en dusch imorgonbitti istället, för just nu orkar jag bara inte.
GODNATT!
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar