fredag 8 juli 2011

Att ha kakan..

Hur störigt får det vara? Jag beställde ett par nya skor i lördeskväll. 1-3 dgr leverans tid fick jag reda på då. Men idag kom dem! En vecka efter nästan! Lite smått irriterad ger jag mig iväg i regnet för att hämta ut mina skor. Kommer hem och är så ivrig att jag inte ens packar upp det jag handlat i affären först. Öppnar och inser att jag har fått fel skor!!!! Har fått gråa istället för svarta!! :( Och nu måste jag klydda med att skicka tillbaka och hålla på! Hatar sånt !

Dem säger att man inte både "kan ha kakan och äta den". Men om man får möjligheten till båda, ska man inte ta det då ? Ordspråket i sej är ju rätt dumt. För man köper ju inte en kaka för att INTE äta den. Klart man ska äta den om man köper den. I detta fallet verkar jag vara "kakan" som inte får ätas, men allt hänger på mig. Vet inte riktigt vad som är rätt eller fel i denna situationen. Oavsett så är det inte jag som gör fel egentligen. Utan det är M som gör det. Och då är det väl M's val - eller ?

Ikväll kommer C för mexikansk afton med tacos och Mojito! Ska bli trevligt, känns som det va längesen vi sågs nu. Vilket det säkert va! :P Jag har varit och handlat för en riktig lyxkväll :) Sen blir det att dra ner till stan för en drink om vädret tillåter. Imorgon ska jag jobba på Tryckeriet med syrran. Ska väl inte bli superskoj, men när syrran är där, går det mycket lättare att jobba. Plus att pengarna är så otroligt härliga när dem rullar in på kontot ! KATCHIIING !

Gud vad irriterad jag är över mina skor! Det är ju helt sjukt!
Usch.. måste få ut min irritation genom städning, diskning och annat tråkigt. Så länge jag har musik i bakgrunden så brukar det gå fort :)
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar