söndag 17 juli 2011

Förfest, mellanfest och efterfest

Min outfit

Anna Hertzman
September
Kl 14.00 skulle jag vara hos J för en en cider innan vi skulle iväg till förfesten. Det tog en liten stund att gå dit, men det va fint väder och jag hade för en gångs skull valt bra skor! Väl där hade alla tagit med sig eget grillat (jag, som hade lite tid, hade köpt med mig en färdig-grillad kyckling och en liten potatissallad! Smakat utmärkt! Efter det kom J's pappa och hämtade oss och körde oss till rocken. Vi gick direkt till scen L för att titta på Anna Hertzman som va jättebra! Efter det gick det till scen XL för att se September. Hon va också jättebra, där kunde jag nästan alla låtarna, då blir det roligare ! :) Efter September gick vi för att köpa oss en cider, då hittar jag syrran! Då ska dem på "mellanfest" innan perikles ska spela, så jag hängde på! Det spelades hög musik, och snackades skit!  Hade superskoj!

Sen gick vi tillbaka, köpte oss en ny cider och sen in i folkmängden för att hoppa i takt till "vi sover ännu tillsammans" Men där va så otroligt mycket folk, som knuffades och puttades, så vi gick därifrån! (väl där inne såg jag att det lös på marken vid alla hoppande fötter, jag stöter till syrran som tar upp en helt ny Sony Ericsson Expiria Ark) I morse fick vi kontakt med ägaren och hon har återfått sin nya mobiltelefon. 200;- i hittelön till syrran !

Sen tog vi en hamburgare, som verkligen va supergod ! (klockan ringer, dags att titta till middagen)
När syrran blev trött (som skulle jobba idag) gick hem, så valde jag C och J att gå och checka läget hos The Ark, men vilken besvikelse! Ola hade på sig ett par svarta byxor, ingen tröja, utan helt bar överkropp. På ryggen hade han stora svarta "änglavingar" och så stod han där och predikade. Nej, inte min stil alls. Så vi valde att gå hem för lite efterfest! Vi övervägde att åka in till Malmö, men det vore fel utan syrran. Vi satte oss på balkongen och pratade och skrattade jättemycket. Helt plötsligt kommer C ut med korv till oss. "vad gott tänkte jag" Tills jag smakade och upptäckte att han mikrat dem, den jag fick tag i va fortfarande frusen i mitten! Herregud! Hur kan det vara så att man inte är lite kräsen när man druckit lite? haha! Jag tog beslag på sängen, så C och J fick dela soffan, jag tyckte inte det va mer än rätt! Jag menar damerna ska väl ändå ligga bäst? ;)

När vi vakna så va alla trötta och slitna! C och J gick ner för att handla frukost och det blev en riktigt god frukost, med bullar och ägg :)

Sen va det dags för J att åka hem, syrran skulle jobba och jag valde också att åka hem! Nu är jag äntligen hemma och skönt är det. Jag har mat i ugnen - fläskfile-gratäng av något slag (ren improvisation) som jag tänkte ha pasta till..

Efter middagen ska jag ner till stan och lämna mina X-tider till chefen och sen ska mamma ha tillbaka bilen. Ikväll blir det bara lugnt! En massa Sex And The City ;)

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar