söndag 3 juli 2011

En (o)vanlig lördag..

Final-outfiten!Nu va det dags, modevisningen jag sett fram emot hela veckan! E och jag drog ner till stan för att inhandla det sista inför visningen och inför kvällens galenskaper. Sen bar det hem till mig för att göra oss klara för en riktigt invigning.
När vi kom dit, fick vi träffa dem andra tjejerna som skulle gå med oss, sammanlagt va vi 5 stycken, supertrevliga tjejer! Vi övade och gå och i rätt ordning och till rätt musik. Allt gick bra.. det kändes bra i kroppen. Vi fick lite snacks i ombytesrummet och vi försökte att lugna oss själva hela tiden. Jag va ovanligt nog ganska lugn, tills en av kvinnorna där (som höll i invigningen) sa "jag ska bara hålla tal, sen ska Emelie klippa bandet, sen kör vi" Då ställde jag mig upp, jag såg stjärnor av nervositeten. Till råga på allt skulle ju jag gå först ut och göra min entré först av alla. Dörren öppnades och musiken sattes igång, jag fick en tumme-upp, vilket betydde att det va dags. Jag tog ett stolt kliv ut ur rummet och fortsatte. När jag hade visat första plagget, så hade jag bara en tanke när jag kom tillbaka "Nu måste jag skynda mig att få ombytt till nästa plagg så jag är redo" , vilken gick ganska fort som tur va! Sen va allt i rullning.. Efter sista avslutet och vi hade visat alla outfits vi hade drabbades jag av en gigantisk sockerbrist. All nervositet bara gick ur kroppen och jag blev alldeles matt. Men på samma sätt va jag så taggad. E säger till mig "Vi klarade det Therese, FAN vad vi är grymma" Ja, fy fan va grymma vi va.  Men gud vad roligt det va på samma sätt! Jag skulle absolut göra det fler gånger!
Som tack för hjälpen fick vi presentkort och en goodie-bag med massa prylar i :) Väldigt uppskattat!
Förrätten, räk-cocktail-mackaVarmrätt, rödvinsmarinerad grillad kyckling med pastasallad och caesardressingEfter mingel och så på invigningen va det dags för party-tjejerna att göra sig redo för den stora utgången i Malmö! Hem till mig, och jag började direkt med förrätten. En räk-cocktail-macka blev det. Och jaa, den va lika god som den ser ut, om inte godare. Vi hade fortfarande inte bytt om till våra festkläder, utan vi valde att ta det lugnt. Efter en stunds snackande och ett par drinkar senare, va det dags för varmrätten, som blev rödvinsmarinerad grillad kyckling med pastasallad och caesardressing jättegott! Efter middagen hoppade jag in i duschen, en kall sådan! Sen blandade jag ytterligare en ny drink till oss båda. Jag började även dra fram allt jag hade i garderoben kändes det som, för jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle ha på mig, så det fick E hjälpa mig med. Jag själv, va helt inställd nästan på att ha min röda rosettklänning jag hade på julafton, men när E fick se min lila "top" blev hon helst såld och sa "den ska du ha" Så efter mycket diskuterande och prövande fram och tillbaka, så blev det den. Och jag va nöjd med valet! Så jag började sminka mig och göra mig redo för kvällen. Det kändes bra, för vi valde att ta det lugnt. Vi stressade inte alls, och när klockan va tio va vi fortfarande inte klara. Som efterrätt blev det jordgubbar och glass..
Efterrätt, jordgubbar och glass med chokladkrossDesto längre tiden gick, desto mer taggade blev vi för kvällen, kameran gick varm över kvällen och allt kändes bra. Efter ett par "sanning" frågor känner vi varandra lite mer dessutom.
När skjutsen kom så va det dags att åka till tåget som skulle ta oss till Malmö.
Väl på tåget så träffade vi en söt och kär tös som gjorde oss sällskap in till stan.
När vi kom till Malmö så tog vi kosingen mot Etagé, jag ringde min syster för att fråga var dem va. Dem hade inte ens hunnit iväg än, så vi ställde oss i kön och tänkte gå in och vänta där istället. Väl i kön träffade vi 2 killar som va från Göteborg, och när vakten frågade dem vem som va i deras sällskap, va vi självskrivna, vilket gjorde att vi slapp visa leg och vi hängde på där som om vi hade varit där tusen gånger innan. Och jag gillade den känslan!
Efter en stund kom syster och hennes andra 4 personer som va med. När dem skulle gå in tyckte vakterna att syrrans kille va för full (vilket jag inte ens hade lagt märke till) Så det blev ett besök in på BK mitt i allt för att få i honom lite mat och en ärlig chans att i alla fall se lite mer nykter ut. Vilket funka, för sen va vi inne. Och sen BODDE jag på dansgolvet. 80-tals musik hela kvällen och jag trivdes som handen i hansken. Underbart trevligt folk och snygga grabbar ;) E valde att åka hem med vår skjuts som tyckte att hon skulle komma tidigare, men jag hade hittat en kompis på dansgolvet som jag sen spenderade resten av min tid där inne tillsammans med. Sen när klockan va halv fem, människor hade börjat avta, så beger jag mig utåt och möter upp syrran och hennes kille för att sova över hos dem. En taxiresa senare och 30 sekunders avklädning sov jag sen som en prinsessa. Så underbart det va att sluta ögonen och inte känna att jag skulle upp dagen efter!
Idag har jag bara tagit det lugnt, legat framför tv'n tillsammans med min syster och bara tagit det lugnt. Hon bjöd både på frukost och middag (tusen tack!) Sen tyckte jag att jag skulle åka hem, för jag anade att min lägenhet såg ut ungefär som Jerusalems förstörelse, vilket den gjorde. Men nuu, lite städning och torkning senare så är det ett hem igen.
Jag skulle plocka undan goodie-bagen jag fick igår som tack för hjälpen och hittar en herrparfym som provflaska. CK free, tjejer, vill ni att era män ska lukta gott - köp denna till dem! Jag ska själv spraya på kudden för att somna extra gott ;)






Jag har haft en toppenhelg, tack alla som förgyllt min tillvaro

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar