tisdag 26 juli 2011

Liseberg

Igår va det dags för den efterlängtade Liseberg-resan :) Det va supertrevligt. Jag tåget från Ystad Station kl halv nio och va i Svedala kl 09.00. Sen gick jag upp till Syrran där hon och J stod och väntade på mig och S. Sen körde vi iväg.
 2,5 timmar senare va vi framme. Eftersom J fyllde år valde vi andra att bjuda honom på hans inträde och åkband :) Inträdet kostade 90;- och sedan åkbandet 310kr. Då får du åka hur mycket du vill i allt utom i spökhuset (vilket kunde kvitta för mig eftersom jag aldrig skulle sätta min fot där) Tyckte att det va helt OK!

Där va ganska mycket folk och vi fick vänta mellan 45-60 minuter / karusell, vilket gjorde en lite småtrött. Tur att karusellerna va så uppiggande!

Jag och S bestämde oss för att prova den ny Atmosfear - vilken upplevelse! 3,1sekunders fritt fall, 140 m upp i luften -  helt sjukt! och högt va det! riktigt häftigt!

Sen gick vi därifrån och gick och åt på en Italiens restaurang. Fick jättebra service och maten va jättegod! Pasta med musslor och chilli :)







T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar