måndag 18 juli 2011

Grå och tråkig, blir blå och solig

Nu tittar solen fram lite, Gud vad glad man blir ! Nu kanske sommaren äntligen börjar visa sitt rätta jag ?

Mamma skulle ner till stan och jag hade bilen, så vi träffades  och gick en snabbisrunda på stan. Hon hade ett ärende och då passade jag på att gå in på guldfynd för att lämna in min klocka som gick sönder i lördags.
Väl inne, hade jag typ 7 nummer före mig, men det va bara att vänta. När jag kom fram, berättade jag att dem gått sönder, och frågade om dem kunde laga den (det enda som behövdes va att sätta in ett nytt stift så klockan kunde sitta ihop). Då sa hon "vi har slut på stift, och bara för att jag är snäll idag så ska du få en ny klocka istället" Sagt och gjort, hon letade fram min klocka och jag gick ut därifrån med en helt ny. Så hejdå till min slitna, lite halvrepiga klocka och HEJ nya! Hur kan man vara så underbar? Ni från Ystad vet nog vem jag menar när jag säger hon blonda smala tjejen som jobbar inne på Guldfynd  - You made my day!

Fick hem höstkatalogen från Halens idag, hur kan det vara så att man får hem den redan?? Sommaren har nästan precis börjat (visserligen slutar den snart igen). Vem är sugen på höstkläder nu liksom? Jag får låta katalogen ligga ett tag, och ta fram den i september igen, men sen o andra sidan, jag lär få fler :)

Snart flyttar min älskade E in till Ystad på heltid, som jag väntat. Ska bli så otroligt kul att kunna promenera hem till henne bara för en timmes skitsnack! Har längtat!

Imorgon bär det av tidigt för en tripp till Ge-kås, Ullared!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar