onsdag 20 juli 2011

Olikheter eller likheter

När man är singel letar man medvetet eller inte efter en partner. Men när man hör på några av sina vänner när dem berätta hur dem träffade sin nuvarande partner, så hade dem oftast tanken "nu ska jag vara singel ett tag och inte tänka på tjejer/killar alls". Men sen står dem där.. Vackra och snygga varelserna som man bara fastnar för. om det är är på en bänk på Kulla, i baren på Öja eller om det är en du känt länge men inte fått upp ögonen för förens just då?

När man sen går med på sidor som match.com, mötesplatsen eller (som jag) happypankcake.se Där skriver man att man vill "hitta en tjej/kille som OCKSÅ är social, har bra kontakt med familjen, gillar resa ovs.. Men ska vi verkligen leta efter någon som är precis som oss själva ? Varför inte leta efter någon som är lite åt det där andra hållet ? Som har simpsson-humor, som gillar att simma istället för att gå till gymmet eller någon som helt enkelt bara inte är precis som du? Ibland kan olikheter vara bra, det är ett bra sätt att få se saker och ting från olika perspektiv..

När man letar efter "den rätte" har man ofta en bild av hur den här personen ska vara, se ut och hur han eller hon ska tycka. Helt ärligt, den där perfekta personen finns inte! Det finns inte perfekta människor. Alla ha fel och brister, och ibland är det dem som gör en starka.

Jag sitter nu med ett glad vitt (black tower) och hade mer än gärna haft ett manligt sällskap som hjälpt mig tömma flaskan. Men sen o andra sidan, det är ganska skönt att vara själv också.

Förhoppningsvis får jag inte vänta så länge innan jag kan dela den där flaskan vin med någon snygging ?

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar