söndag 24 juli 2011

Igår va det 4 års kalas för min kusin T. Det blev tårta och han fick oss alla att sjunga för honom :) Han fick någon form av Ben 10 farkost av vår familj, tror han gillade den!

När jag kom hem va jag tvungen att vila lite, för min lugna fredagskväll blev mindre lugn.
Jag träffade I för en lugn eftermiddag. Men vi började bara kladdmuffins (som blev underbara) och så drack vi vin (tre apor). Sen kom hennes pojkvän hem och då ställde han sig i köket och lagade mat till oss - vilken kille! Till middag blev det bandpasta med räk-och laxsås, jättegott ! sen blev det mycket snack snack snack. Jag hjälpte henne med kläder till hennes poolparty hon skulle till igår.

När vi satte igång filmen "taken" så ringde min syster efter en stund, och tyckte att jag skulle komma ut och ta ett glas med dem. (min kusin och hennes pojkvän hade bestämt på kvällen att dem skulle till Ystad och partaja. Så dem hade bokat rum på "ysta spa och konferen" så dem skulle vi möta upp)
Så jag gick hem från I och hem, blandade en go "Emilio" och började göra mig klar. 

Sen gick jag ner till stan för att möta upp syrran. Och vi gick till Donna Gina, ett ställe man hängde mycket på "förr i tiden" men där va nya ägare och lite mer uppfräschat! Efter det fick vi till PC och där va det hålligång! Ganska roligt. Och sen såklart hamnar vi på BarABar. Men för en gångs skull hade jag verkligen superskoj där, kan bero på godingen jag hittade.

Ösregnet kom lagom till vi skulle hem, så jag betalade en taxi till syrran (som skulle sova hos mig) och mig. Det va ganska skönt att vakna upp i sin egen säng, jag skulle ju trots allt på kalas dagen efter..

Igårkväll skulle jag och C ha grillkväll - men det enda vi värmde va ugnen, ingen kände direkt för att stå i regnet. Det blev lika bra ändå, för gott va det!

Sen kom 4 pågar som skulle göra oss sällskap. Det va trevligt! Blev lite märklig situation för mig emellanåt, men det kan bero på att den ena pågen råkade vara mitt X. Och situationen blev lite skum ibland. Men det gick bra - det fick det ju göra!
Det blev en hel del dricka och det snurrade bra i huvudet när jag kom hem.

Så nu sitter jag här och skakar i mina händer, dem har väl jobbat mycket nu för att inte ha fått frukost än. Ikväll blir det lugnt, för imorgon bär det ju av till Liseberg ! Längtar!!

T

1 kommentar: