tisdag 12 juli 2011

Låt semestern börja !

Kom till jobbet 7.30 och väntade på första barnet. När hon inte hade kommit klockan 8 förstod jag att hon inte kom alls, och väntade på de andra 2 som skulle komma kl 8. Men strax därefter fick jag ett samtal "dem blir lediga hela veckan" Joodå! Sen kommer G och sen ALO och efter 2 ytterligare samtal har vi INGA barn alls! Och så såg resterande veckan ut.
Så vi ringde chefen som sa att om vi får undanstädat så fick vi vara ledigaresterande veckan. Så vi satte fart efter att vi käkat pannkakor till lunch!
Efter att jag och ALO varit på återvinnigen vid ICA så sa hon "har du brått hem?" "Neej.." svarade jag. "Då sticker vi hem till Malin och blir bjudna på lite vin tycker jag, får ju fira att vi har semester" "Absolut, det lät bra" :) Och så gjorde vi! Så nu kommer jag nyss därifrån. Superfint dem har det i det nya huset, tror det kan bli superfint när allt väl kommit i ordning!

Väl där fick jag ett sms av L. "sugen på picnick på stranen ikväll?" "SJÄLVKLART"
 Därav låten Det blir en (kväll) på stranden 
Med Tomas Ledin, han är ju bara sommar hela han ! Sjukt bra! Så nu håller jag på att ladda upp mitt batteri så vi kan få lite stämningsmusik på stranden. Kycklingfilén är i ugnen så jag kan göra en kycklingsallad till ikväll. "Glöm inte alkoholhaltig dryck" skrev jag till L :) Häärligt med vardagslyx tycker jag ! Love it!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar