måndag 8 augusti 2011

Första jobbedagen efter nästan 4 veckors ledigt

Skulle börja jobba idag kl 10.00 så jag ställde klockan på 8.30 eftersom jag behövde duscha och lite sånt. 9.10 var jag klar för jobb! Helt otroligt, när man för en gångs skull tar tid för att ha en lugn och sansad morgon, så klarar man det på 40 minuter. Så det blev gröt till frukost (efter som jag insåg att mina modifast var slut) och sen anlände jag kl 9.30 till jobb :)

Barnen hade så mycket att berätta om allt de varit med om i sommar. Härligt att höra dem så exalterade :) Dagen har varit lugn. Vi hade inte mer än 11 barn och på 3 personal gick det hur bra som helst :) E var mästare i köket och fixade korv stroganoff till oss, och vi åt både lunchen och mellanmålet ute - perfekt väder!

Idag är första nya dagen på mitt "gå-ner-i-vikt-projekt". Har känts helt OK. Men gud vad svårt det är att inte ta en knäckemacka till mellanmål (vilket jag gjorde). Men jag ska försöka att inte lockas för frestelsen. Jag dricker bara vatten, ingen mjölk, tar bara en frukt. Och till kvällsmiddag blev det pulversoppa med sparris-smak. Inte helt för hemsk som jag trodde. Så det gick bra. Men jag känner att jag behöver ha frukt hemma om detta ska funka!

Imorgon ska jag iväg och handla till vår "klockan-åtta-hos-mig". På onsdag blir det tre-rätters. Inte för att det kommer så lägligt, men man ska få unna sig också ju! Jag får passa på att handla hem frukt så jag har det. Och kanske druvsocker, sockerfall på jobbet är inget att rekommendera.

Nu är jag rastlös. Kanske slutar regnet? Så jag kan sticka iväg och handla redan ikväll? Frågan är bara om jag pallar cykla för att ta bilen, eller om jag kan ta allt på cykeln?

T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar