söndag 7 augusti 2011

Svinerier..

Helstekt gris, liveband, snaps, misslyckad kase-dans, tält, fyllesms, skratt, snapsvisor, ösregn och strömavbrott. Ungefär så kan jag summera kvällen igår. Men fyy vad roligt vi hade!
Min outfit för kvällen och
och mitt försök till Hollywoodfrisyr



Gissa snapsen
Något jag gillade var att dem denna gången hade stolar och inte bänkar för alla att sitta på. Sist jag var där, så fick man knappt plats eftersom vi va så otroligt många. Men nu gick det mycket bättre! Klar förbättring! Och maten är ju så otroligt god, härlig stämning var där med. Man hörde skratt från det ena hörnet till det andra - Härligt! Undertiden vi åt, gick bandet runt i de två tälten som var uppsatta och spelade. Vi fick önska låtar och det var bara att sjunga med. Ett tu tre så va det en ny snapsvisa på gång, och såklart blev bandet också bjudna på snaps! Hela kvällen va toppen! Jag gjorde ett par tappra försök till att dansa med A, men det gick inge vidare kan jag säga. Det där med snurrningarna är inte min grej! Flera gånger snurrade jag på helt fel håll, trampade honom på fötterna och ja! -En ren katastrof! Men det gick!
Ida och Henrik
I skolan när man skulle lära sig dansa bugg, så va vi alltid så få killar, att jag alltid ställde upp som det. Ett ypperligt tillfälle för mig att slippa dansa med klassens tönt ;) Inte direkt det smartaste draget jag gjort kan jag säga. Men träning ger färdighet!

En liten titt på middagen


Det blev en hel del dricka för min del, men det är ju dem där jädrans snapsarna. Och av någon anledning så märker inte jag när "jag börjar bli lite full" utan det bara slår till. Och man kan ju inte vara sämre än grannen, det gäller ju att hänga med liksom. Inte för att jag blev skitfull, men jag va definitivt inte körduglig i morse när jag vaknade för att kissa.

Hur kan det vara så att du gör så korkade saker när du dricker? Jag förstår inte det! Jag gjorde nog bort mig lite igår för en viss herre. Jag menar, hur normalt är det att ringa 4 ggr? Fattar man liksom inte att han inte lär svara när man ringt 2? Men nääädå! Då fortsätter man att ringa. Typiskt fylle-ångest-samtals-fasoner! Jag har fått skicka ett förlåt-sms nu när jag vaknade och insåg att jag terrat honom.Gud vad man kan göra bort sig.
En del av sällskapet

När jag pratar med C i telefon, öppnar jag kylen och upptäcker att jag har absolut ingenting som jag skulle kunna göra en god frukost med. Så jag får väl ta min cykel och cykla till ICA i ösregnet, och lika bra passa på att handla till middagen ikväll. (Vet dock inte vad jag ska äta än)

Det verkar ta ett tag innan min mobil vill skicka över bilderna från igår (inte många, men ett tappert försök av min Hollywood frisyr är med). Så jag får lägga upp dem när min mejl fattar att den ska ta emot dem. Nu måste jag försöka piggna till och bege mig ut i regnet för att handla lite frukost, eller är det brunch det heter efter 11? 

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar