måndag 15 augusti 2011

Motions-måndag

Sitter just nu och avnjuter kycklingsallad från helgen, med ett glas citronvatten. Har nyss varit ute och power-walkat med I i 50 minuter. Vet inte en människa till som går så fort, när jag småjoggade, höll vi samma tempo! Men det är bra att hon är hård mot mig! Annars kan jag mycket väl lata till mig. Go Go! 

Jobbet idag gick bra, nu är vi tillbaka som vanligt, men än var vi inte alla barnen. Utan nästan bara halva styrkan. Men det kan vara skönt med lite mjukstart! :) Nästa vecka är det andra  bullar (: 

Pratade med C igår. Och efter vårt samtal fick det mig att tänka : Vad är det som gör att vi väljer/faller för fel killar? Är han inte sambo, så har han flickvän. Har han inte det, så tränar han mer dagar än vad veckan ger (vilket resulterar i att han inte har tid för annat än sig själv). Han kanske är en player, eller så kan han inte annat än att ljuga. 
Hur kan det vara så att vi söker oss till de killar som är svårast för oss att få?
Kill-kompisen vi känt i alla år, och som vi har så bra kontakt med, finner man inga såna känslor för. Fast man vet hur underbar killen är, och hur bra man vet att han behandlar sina flickvänner. Visst, finns inte kärleken där, så finns den inte. Men hur kan det vara så att vi inte väljer det vi egentligen söker? 
Är det det för att vi tror att vi kan ändra på honom? Få honom att träna mindre, göra slut med flickvännen, eller bara försöka att få honom att inte träffa andra än dig? 
En person sa en gång till mig: "När ni letar efter en kille, så letar ni efter någon som ni kan ändra på". Är det så? Vill vi ändra på vår kille? Men vad var det i så fall det var vi föll för? Inte var det den människan han kan bli, utan faktiskt den människan han är.
Varför är det så komplicerat?

T 
 

1 kommentar:

  1. Det e inte det att vi går fort, vi har bara längre ben än vad du har, hjärtat ;)

    kramiz

    SvaraRadera