onsdag 31 augusti 2011

Trollkar Therese

Jobb idag 8-16.30, 2 timmar extra idag. Men det har gått bra, jag har varit på strålande humör och busat extra mycket med ungarna idag :) 

Jag satt och lekte med en flicka idag. Vi gömde ett hjul från en bil. Så skulle den andra gissa vart det låg. Så var det hennes tur, så hon fick blunda medans jag skulle gömma. Hon tjuvkikade när jag skulle gömma den under mattan. I samma stund kommer hennes pappa. Jag sa till henne att hon inte fick tjuvkika, men det gjorde hon ju såklart ändå. Jag fick ögonkontakt med hennes pappa, och kastade hjulet till honom. När hon väl skulle leta efter det, så kollade hon noga under mattan, men där va den ju inte. Jag sa "jag trollade bort hjulet" "var är det?" säger hon. Kolla i din pappas flicka, vilket hon va skeptisk till. Men jodå, där låg ju hjulet. Hon blev alldeles stum, visste nog inte hur det gick till. Hon kom med något annat och sa "gör det igen med den här". Men det var dags för henne och gå,  och jag tvivlar på att mitt "trick" hade funkat två gånger på rad, så jag sa "det går bara en gång, vi får prova det en annan gång igen" :) Klockrent ! :)

Imorgon är det äntligen dags för att slinga håret igen. Behövs verkligen! Ska bli så skönt! Det är en riktig fröjd att gå till L. Blir så väl behandlad, nästan som en VIP-kund :)

Jag har även bokat mina första två träningspass för nästa vecka :) Ska bli så skönt att komma igång! Tyvärr så har inte min gamla instruktör BodyPumpen längre, gillade henne starkt! Men jag får bara vänja mig vid M istället. 

Igår såg jag filmen "grown ups" 6/10 om du frågar mig. Visst var den rolig. Men inget jag skulle rekomendera direkt. 

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och har precis ätit en supergod spagetti och köttfärssås, nu blir det tv-tittande, och kanske en film.

T

1 kommentar:

  1. Trollkarl Therese, hahaha....det ligger kanske i släkten. För din mormors pappa var faktiskt en riktig trollkarl.

    SvaraRadera