söndag 14 augusti 2011

Söndag idag

Idag är det söndag. Jag hade bestämt med min syster att jag skulle hänga med henne till IKEA idag, hon skulle shoppa, inte jag. Hon behövde nya tallrikar, glas och lite annat smått och gott. Jag följer gärna med på såna mysiga utflykter, jag menar; kan man få nog av IKEA? Själv hittade jag inte mer än såna där vita "duttar" du sätter under stolar och bord för att skydda golvet. 5;- kan jag överleva med..

Efter det körde vi till ÖB, hon skulle handla makrill :P Vi hittade tvättmedel för 10;- Sorten jag luktade på luktade kill-parfym. Jag kan verkligen minnas att jag luktat den ute någonstans. Så en flaska sån blev det (tänkte tvätta sängkläderna med det ;)

Sen var det hem till mamma och pappa som bjöd på kålpudding - supergott. Det blev pudding, och sallad för min del. Gott ändå, kokt potatis är inte riktigt mitt favvo-tillbehör ändå :)

Nu sitter jag och tuggar i mig ett päron och lyssnar genom ett par nya högtalare jag har fått låna av mamma och papps! Mycket bättre ljud :) Tack !

http://www.youtube.com/watch?v=MFOt_ilmQKY  Jason Derulo - It Girl :) Lyssna och njuuuut

Imorgon är det jobb igen 9.30-16.00. På vår avdelning kommer de flesta barnen tillbaka, och jag hoppas att det går bra. ( En del barn blir lite väl hemmavana när det är semestertider, och då vill dem inte till förskolan. Så lämningen brukar bli lite jobbigare. Men det ska nog gå bra) Dem brukar ha så mycket att berätta när dem kommer tillbaka, och det är ju alltid lika skoj att lyssna på! 

Igår hade jag en riktig slappedag! Hemma och tog det lugnt. Jag såg filmen "Irene Huss - tatuerad torso" Jättebra! Liknande Beck och Wallander. Den kan jag verkligen rekommendera. Ikväll blir det andra filmen :)

Om ni inte märkt det, så jag har börjat med reklam på bloggen. Klicka gärna på länkarna om där är något som intresserar er - så gör en god gärning ;)

Har ni tankar eller åsikter om det jag skriver om eller annat, så kommentera. Jag bli alltid lika glad när jag läser kommentarer!


 

3 kommentarer:

  1. Ett tag sen jag va här inne o snoka runt nu men va bara tvungen... och jag blev alldeles galen när jag såg den supersnygga visningsbilden! MKT tjusigt :) puss o kram

    SvaraRadera
  2. Vad tycker grannarna om dina nya högtalare ;)

    SvaraRadera
  3. Mizan - Tack för komplimangen! Jag gillar bilden! roligt det ska bli när det är dags för vår fotosession ;)
    Milla - Har inte hört något än, men jag märker att jag nog inte borde ha lika högt som jag tidigare haft :)

    SvaraRadera