fredag 26 augusti 2011

Malmöfestival-torsdag



Torsdag: 3 timmars jobb, sen bar det av till stationen för att ta tåget för att träffa Syrran. Vi har ju fått de tågen nu :) Superfina är dem, synd bara att folk ska förstöra genom att klottra på dem. Riktigt tråkigt. Riktigt fräscha tåg, luftiga och tysta. Hoppade av i Svedala där syrran väntade med bilen. Vi tog kosingen mot Nova Lund. In på Gina Tricot först (såklart). Hittade en mössa, och halsduk i samma färg (helt otroligt att man tittar efter det i augusti månad, men vafan? :) Hittade väl inte så hemskt mycket. Men det blev 2 par jeans, mössa, halsduk, kofta bl a :) Perfekt ! Jeansen var välbehövliga i alla fall. 
 

Efter det körde vi till en tjej som syrran skulle köpa öl av. Sen hem snabbt till syrran för att byta snabbt om och sminka till det där sista för att få "pricken över i:et". Sen mot tåget och Malmöfestivalen! Vi åt en Chevapi burgare (typiskt! ;) ) Men gott var det. Satte oss på en typ pub vid stortorget för att lyssna på RIX FM festivalen tillsammans med flera flera andra :)  2 cider slank ner och efter en härlig blandning av bra artister och bra låtar åkte vi hem igen. Jag var hemma igen vid halv elva, då blev det sängen för hela slanten! 

Fredag: Klockan ringde 6.30. Jag skulle börja klockan 7.30. Jobbade bara fyra timmar idag (precis som alla andra fredagar). Det har varit en bra dag, och mitt humör har varit bra! Vi hade en lång gemensam samling med barnen, nästan en hel timme. Sen blev det gympa för de största och sen middag. Efter maten skulle alla ut, de små skulle sova, och jag skulle åka hem. 
Utanför jobb satt mamma och väntade på sällskap för hennes shopping inför kräftskivan imorgon. Av någon anledning tycks hennes kvitto bestå av högre siffror när jag är med, undrar varför..
Efter det åkte jag med mamma hem, hjälpte henne upp med tunga kassar, och sen satt vi och snackade lite. Tills jag får ett sms av I "hänga med på stan typ nu?" Klaart svarade jag, tog bilen hem och mötte upp henne för en barn-kläder-runda på HM :) Det gick bra, hittade supersöta kläder till det lilla livet. Jag passade även på att sticka till crispa för att köpa en ny kula till mitt örhänge som ramlade av undertiden jag fönade håret igår. Så nu är det på plast igen (: 
När jag och I va på stan, bjöd jag in mig själv på middag hos henne och H. Vilken förhoppningsvis inte gjorde något? ;) Det blev grillad kyckling med potatis i ugn och kall sås - mmmmmmm! 

I och H ska snart flytta och vet inte vad för tapeter dem ska ha, så dem hade sånna där pärmar med olika förslag. Jag satte mig för att titta i dem, och hittade en underbar tapet, som jag själv blev så sugen på att köpa till min egen lägenhet! Superfint! kostar runt 2000;- för mig att fixa till den lilla fondväggen jag har. Sugen som faaaaaan ;) 

Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, uppdaterar mer imorgon :) 

T







1 kommentar:

  1. Ja, visst är det konstigt att det alltid blir dyrare när du är med och handlar ;)

    SvaraRadera