tisdag 30 augusti 2011

Kräftskiva på jobbet

Jobbade 8-16 idag på jobb. Vi hade kräftskiva :) Förvånansvärt många barn som äter kräftor och som visste hur man skulle göra. Medan andra försökte stoppa gaffeln i den och andra, bara intresserade sig för att pilla ut ögonen. :) En hektisk lunch, men det var trevligt. Vi sjöng snapsvisor (vi äro små humlor och vi skålar för våra vänner) och skålade med mjölk och vatten. Till råga på allt var det glass till efterrätt!

Nu är jag hemma, har precis fått i mig lite soppa. Håller på att ladda min mobil, så jag kan promenera ner till Saltan för att köpa medlemskort för 6 månader. Ska bli så otroligt skönt att komma igång igen (:

Såg filmen "Bad teacher" igårkväll. Ingen hit alltså! Visst var där scener då man log lite, men i det stora hela, var det inget för mig! Justin Timberlake har nog aldrig varit så OSEXIG som han är i den filmen.
klicka på länken så får du se trailern
http://www.youtube.com/watch?v=VihlsPKMh4U

Fick förlängt mitt jobb en månad extra. Så som det ser ut nu, så jobbar jag hela maj, sen slutar jag på Lyckebo. Kan inte direkt säga att jag ser fram emot att sluta. Snarare att få vara där en månad längre. Trivs så otroligt bra där och personalen är så härlig!
Efter årsskiftet får jag nog börja fundera på hur jag vill ha det efter Lyckebo. Om jag ska åka som Au-pair, reseledare eller någon annat. Eller om jag ska söka ett annat jobb här hemma. Vi får väl se..

Guud vad jag känner att jag vill flytta till större lägenhet! Känner att jag vill ha ett sovrum, ett kök jag kan sitta och äta min mat i, större vardagsrum och en balkong ! Egentligen inga stora krav, men jag har inget av det i min lilla etta jag bor på nu. Men allt inom sin tid ! :)

Det närmsta som gäller att se fram emot, är den förhoppningsvis snart planerade utomlandsresan :)

T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar