lördag 13 augusti 2011

Lördag

Gårdagen började med jobb 7.30-14.30. Sen hem och tog det lugnt. Bestämde mig för att ta det lugnt eftersom jag var helt slut efter veckan. Men när jag hade gjort det ett tag och klockan blev nio, blev jag sugen på att hitta på något.
Så jag ringde till min kära syster yster och bestämde mig för att hänga med henne, N, J, B till Malmö. Jag hoppade in i duschen och siktade in mig på 22-tåget - vilket jag kom med.
Tog en taxi hem till N och J. Där blev det en kort visit, sen va det dags för ytterligare en ny taxi till stan. Men inne i stan kändes det inte lönt för mig att gå in på baren vi skulle till, eftersom jag tänkte ta sista tåget hem (01.10).

Jag hade kunnat välja att stanna kvar i Malmö med dem och sova hos syrran. Men det gjorde jag inte, utan valde alternativ 2 :)

Jag behöver nya skor, så jag och mamma körde in till Malmö idag för att hitta på skopunkten. Men icke! Där var inget som föll mig i smaken direkt. Hittade stövlarna jag köpte förra året, men dem fanns inte i min strl. Så inga skor blev det - jäkla skit! Måste iväg och hitta ett par i veckan! Tygskor är hopplöst i detta vädret..

Ta dig en riktig funderare, och fundera på om det du gör just nu, verkligen är för dig själv eller för någon annan?Om du gör det för någon annan, så fundera på om det är värt det, när du måste offra annat som du verkligen vill göra. Gör det du själv vill, det du känner för. Man ska inte behöva låta bli att göra sånt man vill.


Blev en kycklingsallad till middag idag. Blev så sugen på det. Sen har jag köpt massor med frukt! Så nu borde jag klara sockersuget i helgen ! :) Citronvatten blir min nya läsk!

T - go your own way!


1 kommentar: