fredag 19 augusti 2011

Fredagsmorgon

Igår var det jobb mellan 9-13.30. Efter det gick jag ner till stan för att göra tigerbalsam (en på jobbet berättade att det brukade funka mot hennes sons smärta i benen när han tränar sin friidrott) Så ner och köpte det! Men det funka inte så bra för mig :/ Jag vet inte vad det är.. Kan vara att jag har fel skor. Kanske ska investera i ett par ordentliga.
När jag ändå var nere i stan, tänkte jag att jag lika bra kunde ta en runda på HM, Lindex och Kappahl. BIG misstake! Hittade hur mycket som helst som skulle kunna följa med mig hem. Men jag hejdade mig själv. Så det blev inget mer än tigerbalsam och en blomma till L på vägen hem!

Väl nere i stan så hade vi en form av gatuunderhållning. De spelade högt och tydligt så nog hela Ystad hörde det. Roligt när det händer mycket i stan (: Men där var ingen pudding att titta på, så jag blev inte långvarig där. Jag försökte smyga förbi allt folk, sen bar det hem för att vila lite innan kvällen. 



Igår var det "klockan åtta hos mig" hos L :) Supertrevligt! Jättegod mat och allt var supermysigt!

Förrätten: Tapas (glömde ta bild) Vitlöksbröd, tomat, rödlök, fetaost tror jag det var.
Huvudrätt (högra bilden): Baconlindad kycklingfile med fyllning. Klyftpotatis och morötter, sallad och bea-sås :) Ser ut som en tallrik från restaurangen! Jättefint upplagt!
Efterrätten: (bilden till vänster): hemmagjord vit chokladglass. Med jordgubbar och björnbär. Jättegott! Jag var dock supermätt efter de andra två rätterna (med tanke på att min magsäck är i storlek som ett ägg). Så jag åt inte upp. Men det var gott! :)
Nästa kväll ska vara hos I :) Trevligt blir det. Då har C varit i Grekland och är säkert brun och fin (avis)! :)

Fredag idag :) Vädret är inte lika fint som det varit resten av veckan, men det kan fortfarande bli bättre!
Sitter och lyssnar på "Bound to you" med chritina augulera från filmen Burlesqe - jättebra!

http://www.youtube.com/watch?v=pkVfANH5Zrc

Ikväll blir det förhoppningsvis Malmöfestivalen, om allt löser sig på jobbet för syrran! Kan vara att hon ska jobba extra (hoppas inte).

- - - - - - - -
Det blev ingen Malmöfestivalen ikväll. Blir hemmakväll istället. Syrran kommer hit ikväll, så vi ska se film och bara ta det lugnt (: Blir väl en ny Irene Huss, eller så får jag indroducera Burlesque för henne ;)
Lugnt blir det i alla fall. Jobb imorgon, och då vill man vara utvilad!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar